Kokořínské cyklostránky
velokokorin.info

..:: Trasy v okolí Pokliček ::..

Zvětšit mapu
1. Modrá turistická značka vede přes potok před parkovištěm u Pokliček. Nejdříve pozvolna stoupá lesem a poté co se stočí doleva začne být příkřejší a posledních několik desítek metrů je na tlačení. Vyjedeme v Jestřebicích na silnici.

2. Na druhé straně silnice pod Pokličkami se modrá rozdvojuje a obě cesty vedou do Mšena. První je zpočátku pro kolo nevhodná (musí se vynést po schodech nahoru nad Pokličky), dále vede příjemně lesem skoro po rovině, pak jde dost prudce nahoru ke skalám Obří hlava a Žába, nádhernou Průsečnou skálou a dále až na rozcestí u hájovny Na rovinách.

3. Druhá modrá vede pozvolna do kopce kouzelným údolím zvaném Močidla, kde je opravdu po většinu roku mokro. Dostaneme se na rozcestí a modrá odbočuje doprava. Rovně se dostaneme krátkou spojkou Náckovou roklí na žlutou okružní mšenskou cestu ke skále Tutanchámon a prudce do kopce k Obří hlavě a Žábě. Modrá stoupá k rozcestí za Sedlecem, odkud pokračují společně všechny turistické cesty do Mšena. Tento úsek vedoucí mezi zahradami a poli raději objíždím po silnici. Nebo se můžeme dát dále cestou, po které vede červená od silnice u Sedlece. Vine se příjemně mezi poli, ke konci poněkud stoupá a vyjedeme po žluté okružní u hájovny Na rovinách.(Část cyklostezky 009)

4. Další cestou, která vede z údolí k hájově Na rovinách je zelená značka od Vojtěchova Boudeckou roklí. V místě kde uhýbá z lesní cesty doleva, můžeme po této cestě do kopce pokračovat a dojedeme na modrou značku pod Obří hlavou. Když pokračujeme dále po zelené, čeká nás několik set metrů prudce do kopce. Nejprve vymletou stezkou a pak doprava skalnatou cestou na modrou k hájovně.

5. Nedáme-li se na trase č.4 po vyjetí vymletou stezkou doprava, ale doleva, dostaneme se nejdříve po rovince a potom pěkným kamenitým sjezdem na silnici před Ráj. Pozor na závoru u silnice. Ve stejném místě ze silnice vede údolím do lesa ještě jedna lehce stoupající cesta. Dvakrát se dáme doleva a horší stezkou vyjedeme na silnici před Romanovem u místa zvaného Víno.

6. Na opačnou stranu než ke Mšenu vede zelená z Vojtěchova do Jestřebice. Nejprve projíždíme mezi chalupami po rovině, při vjezdu do lesa cesta vede kolem jestřebických pokliček,(které jsou ale mimo cestu) do kopečka, který je nejprudší těsně před vjezdem do vsi Jestřebice, ale dá se vyjet.(Cyklostezka 0012)

7. Ve Mšeně sjedeme ke koupališti a pak pokračujeme lesní cestou údolím Debř, poslední úsek je jak jinak než stoupání. Dostaneme se na silnici u hájovny Na Rovinách a pustíme se z kopce směrem k Ráji. Asi po půl kilometru uhneme po žluté doleva na cestu k několika chalupám. Po projetí kolem chalup je dost příkrý sjezd lesem a octneme se přímo u restaurace V Ráji.

Některé úseky žluté mšenské okružní cesty pro cyklisty nejsou vhodné, zvláště v okolí bludiště