Kokořínské cyklostránky
velokokorin.info

..:: Trasy v okolí Řepína a Hostína ::..

Zvětšit mapu
Ačkoliv tato oblast již oficiálně ke kokořínsku nepatří, je pro cyklistiku také docela zajímavá. Do opuštěných lesů, protkaných hustou sítí cest se dostaneme z několika různých směrů jak je vidět z mapky. Nebudu popisovat všechny cesty, protože by to bylo nadlouho. Vede zde i několik turistických značek. Terén je zde sice zvlněný, ale skoro žádný kopec není tak prudký, aby se nedal na kole zdolat. Člověka zde nepotkáte celé dlouhé hodiny a občerstvit se můžete v některé z přilehlých vesnic.

1. Ze Lhotky jedeme po cyklostezce č.141 přes Hleďsebi na rozcestí V lukách, což je 5 km většinou po silnici. Tady přesedláme na cyklotrasu č.008, která vede Řepínským dolem kolem vodárenských vrtů. Po dalších 5 km přejedeme silnici od Vysoké Libeně do Řepína a pokračujeme údolím dále. Asi po 4 km jsme pod vsí Zahájí. Tady cesta zahybá prudce doleva do kopce a vyjedeme na silnici, kde můžeme pokračovat po cyklostezce 008 do Chorušic. Celá trasa vede většinou po hlinité cestě na které nejsou kromě závěru žádná stoupání. Sjezd do Řepínského dolu si můžeme zkrátit, když na křižovatce pod Hleďsebí uhneme doleva a asi po sto metrech na cestu doprava jak je naznačeno slabší čarou na mapě.

2. Když pod Zahájí neodbočíme doleva do kopce, vyjedeme asi po 2,5 km cesty lesem povětšinou do kopce na silnici u Vysoké Libeně.

3. Modrá v Mělnické Vrutici za kolejemi opouští silnici na Hostín, aby se na ní po prudkém výjezdu a poté sjezdu lesem vrátila. Dále odbočí vlevo a kolem vodárny se dostaneme na rozcestí V lukách, kde se dáme doprava. Po chvíli zdoláme prudší kopeček a skoro po rovině vystřídáme les, pole, les a sjedeme z kopečka k cyklostezce 008. Tady je to znovu do kopce kolem partyzánských zemljanek a jen hustým lesem po nějaké době sjedeme na silnici a napojíme se na cyklostezku 008. Modrá nás v okolí Řepína zavede na místa, kde za 2.světové války operovala partyzánská skupina Národní mstitel a nyní je oproti mapce o něco málo pozměněna, což jsem vyznačil.

4. Žlutá je spojnicí mezi zelenou a modrou. Od rozcestí zvané Kolo (které je zajímavé tím, že uprostřed je strom od kterého se na všechny strany hvězdicově rozbíhá asi šest cest) je to do kopce a projedeme obcí Hostín. Potom se mezi poli dostaneme do lesa k samotě Horní Harbasko a už jen lesem pokračujeme dokud nepotkáme modrou značku.

5. Zelená z Mělnické Vrutice vede zpočátku společně s modrou, která se po nějaké době odpojí a zelená nás dovede k rozcestí Kolo. Dále dojedeme na okraj lesa a přes pole do Vavřinče. Tady ale ještě nekončí, dá se po ní jet přes kopec směrem na Kelské Vinice.
Po této značce se můžeme z Mělnické Vrutice vydat i na opačnou stranu přes Chloumek na Mělník.