Kokořínské cyklostránky
velokokorin.info

..:: Trasy pro silniční kola ::..

Na této stránce jsou popsané některé silnice na kokořínsku.

Zvětšit mapu
1. První a zároveň nejméně náročná trasa nás provede postupně celým údolím po silnici s převážně rovinatým profilem. Až do Tubože jedeme podél potoka Pšovky po cyklostezce 142 a 213. Od lhoteckého nádraží silnice vede kolem turistické základny, dále se podél lhoteckého rybníka dostaneme ke mlýnu Štampach, kde je další nádherný rybník. Tentokrát se bohužel jedná o rybník soukromý, ale nemusíme zoufat protože již po pár kilometrech se nám objeví tůň Harasov a tato je k disposici již všem. Po pár kilometerch mineme restaurace U Grobiána a U Slavíčků a dostaneme se k dnes již bývalému koupališti pod hradem. Pokračujeme kolem tábořiště U splávku a kolem osady Hlučov k Pokličkám. Projedeme Vojtěchovem a jsme v Ráji. Máme ujeto asi 13 kilometrů a můžeme dále pokračovat údolím směrem na Dubou. Necháme za sebou osady Konrádov, Tubož a Blatečky, kde nás čeká jediné vážnější stoupání celé trasy. Na vrcholu stoupání je křižovatka a potom následuje sjezd několika zatáčkami mezi skalami. A to nám již zbývá jen několik málo kilometrů do Dubé. Z Ráje do Dubé je to zhruba stejně daleko jako z Ráje do Lhotky (13km).

2. Druhá varianta je, jet ze Lhotky směrem na Mšeno. Tato silnice je z větší části do kopce a vede převážně mezi poli. Jediná vesnice která se projíždí jsou Střemy, celou cestu sledujeme železniční trať Mělník - Mladá Boleslav, kterou několikrát křižujeme. Ze Lhotky do Mšena je to asi 10 km. Ve Mšeně máme několik možností jak dál, můžeme se vydat směrem k Vrátenské hoře rovnou na Libovice, nebo přes Lobeč a Nosálov. Chceme-li se dostat do Ráje, odbočíme na Romanov.

3. Třetí silnicí souběžnou s Kokořínským údolím je silnice z Chloumku. Dáme se ze lhoteckého nádraží k Mělníku, po vyjetí kopce a asi kilometrové rovince odbočíme doprava. Ve Střednicích nás čeká stoupání a jsme ve Vysoké. Přes Janovu ves dojedeme do vsi Kokořín. Zde můžeme sjet kolem hradu ke koupališti do údolí, nebo pokračovat mírně zvlněným terénem přes pěkné vesnice Jestřebice, Dobřeň a Střezivojice až na silnici z Ráje do Dubé (na kopec za Blatečky). Tato trasa měří něco okolo dvaceti kilometrů a vede k Jestřebicím mezi poli a dále převážně lesy.

4a-f. Nyní se zmíním o silnicích, které postupně odbočují z údolí. Všechny mají společné to, že jsou do kopce a spojují údolí s jednou předešle popisovaných silnic. U lhoteckého rybníka vlevo je nepříliš kvalitní silnice do Vysoké (cyklostezka 8169 - 4km). Odbočka doprava u mlýna Kroužek vede taktéž po špatné silnici do Nebužel (cyklostezka 8170 - 3km). Další odbočka je také vpravo u restaurace U Grobiána a vede již po lepší silnici přes Kaninu na silnici ke Mšenu (cyklostezka 8146 - 4km). U koupaliště pod hradem doleva vede špatná silnice kolem hradu do vsi Kokořín (cyklostezka 0010 - 2km). Kolem restaurace V Ráji vede docela pěkná silnice přes Romanov do Mšena, je ideální pro trénink vrchařů (3km). Z této silnice po pár stech metrech odbočuje doleva horší silnice, která nás dovede krásným údolím do kopce na rozcestí pod Libovicemi (cyklostezka 143 - 3km).

5. V Tuboži je odbočka doprava a dostaneme se asi po dvou kilometrech ke koupališti pod Housku (cyklostezka 003). Nenápanou silničkou vlevo do kopce vyjedeme v Blatcích, pokračujeme-li rovně zdoláme kopec, který lze vyjet jen z vypětím všech sil a doprava dojedeme až k zámku Houska. Od koupaliště je to asi dva kilometry.